Thursday, May 19, 2011

Kalahkah aku ?

kepada keHENINGan aku berteriak
namun ia tidak menjawab aku
aku berlari kepada keSEPIan
namun ia tidak menghiraukan aku

kepada keGELAPan aku memohon terang
namun dia menolak permohonan ku
kepada keSEDIHan aku meminta sukacita
namun ia tidak dapat memberikannya

aku mencoba meminta sedikit kekuatan dari keHANCURan
tetapi ia menertawakan aku
aku memohon sedikit senyuman dari AIRMATA
tetapi ia marah pada aku

aku menemui kePUTUSASAan dan meminta harapan
ia mengejek ku lalu aku pergi

aku berseru dan memohon kasih dari keBENCIan
ia mengusirku tanpa berkata-kata

aku menginginkan kekuatan dari keRAPUHan
namun ia menghancurkan diri nya di hadapanku
aku pulang dengan langkah hampa
tidak ada yg aku dapat

kalahkah aku ?
Kalahkah aku terhadap keadaan ?
mungkinkah keKALAHan mampu memberikan kemenangan untuk aku ?

Jakarta, 20 Mei 2011
@rosita_lim

1 comment:

  1. sedih bgd yaa kalo lg ngalamin hal kayak gini, kayak berada di titik jenuh -,-

    ReplyDelete